سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت بیت کوین

بیت کوین

این روزها واژه ای تازه مطرح شده است به نام بیت کوین (BITCOIN) . . . .  اما واقعیت چیست . . . در جهان در حال توسعه فناوری و ارتباطات تکنولوژی های جدیدی پا به عرصه ظهور می گذارند و این بار نظام مالی و بانکداری سنتی مورد هدف قرار گرفته است . ارزهای دیجیتال یا اصطلاحا ارزهای رمزپایه ارزهایی مجازی هستند که به صورت یک کد و بدون هیچ پشتوانه ای می باشند و به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم بندی می شوند . ارزهای دیجیتال یا cryptocurrency به مجموعه ی تمام این ارزهای گفته می شود و بیت کوین که خود یکی از این ارزها می باشد به عنوان شاخصی برای این ارزها می باشد.

بیت کوین یک ارز رمزپایه به صورت غیر متمرکز می باشد که به صورت متن باز بر پایه ی بلاک چین قرار گرفته است. سازندگان بیت کوین ناشناس هستند و تنها با یک اسم مستعار ساتوشی ناکاموتو شناخته می شوند و هیچ اثر از ان ها نیست.

بلاک چین از زنجیره ای از گره ها تشکیل می شود که برای تایید صلاحیت یک عمل به تایید بیشتر از پنجاه درصد گره ها نیاز دارد.

بیت کوین و تراکنش های ان به صورت یک دفتر غیر متمرکز می باشد که با تایید شدن توسط گره ها که این روزها اصطلاحا به اسم ماینرها میشناسیم مورد تایید قرار می گیرند و ماینرها برای این کمک به تایید تراکنش ها پاداش ریافت می کنند و اصطلاحا مقداری از بیت کوین های استخراج نشده به ان ها تعلق می گیرد. به مرور و با بالا رفتن سختی شبکه میزان پاداش تعلق گرفته نیز کاهش می یابد.

برنامه بیت کوین به صورت متن باز یا اپن سورس می باشد به گونه ای که یک تیم توسعه دهنده با فعال شدن بر روی ان می توانند خصوصیات جدید و مثبتی برای رشد ان ارائه دهند نظیر کیف پول برای سیستم عامل های مختلف و تلفن های همراه و کاهش کارمزد تراکنش ها و ……..
اما چه چیزی باعث ارزش گذاری بر روی بیت کوین می شود؟ ارزش گذاری بر روی بیت کوین فقط و فقط اقبال بازار می باشد و این که مردم در جامعه بابت مقدار مشخصی از بیت کوین چه کالایی را حاضرند واگذار کنند و ان کالا قیمت دلاری اش بررسی می گردد و بیت کوین معادل دلار قرار می گیرد. اما این توضیح توضیحی بسیار عامیانه بود برای فهم بهتر داستان …..
در واقع بروکرها و اکسچنج هایی هستند که در ان ها شما می توانید برای خرید و فروش بیت کوین سفارش بگذارید و در واقع عرضه و تقاضا تعیین کننده ی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مجازی می باشد .